انتشار عمومی تذکرات و سوالات یک نماینده برای اولین بار در کشور

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
  • 2
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

آقای پژمانفر، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، طی اقدامی قابل تقدیر به عنوان اولین نماینده، اطلاعات تذکرات به مسئولان اجرایی و سوالات خود از وزراء را جهت انتشار در اختیار مجموعه شفافیت برای ایران قرار دادند. شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس […]

انتشار عمومی تذکرات و سوالات یک نماینده برای اولین بار در کشور

آقای پژمانفر، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، طی اقدامی قابل تقدیر به عنوان اولین نماینده، اطلاعات تذکرات به مسئولان اجرایی و سوالات خود از وزراء را جهت انتشار در اختیار مجموعه شفافیت برای ایران قرار دادند.

شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باعث تحقق نظارت عمومی و افزایش کارایی مجلس شورای اسلامی خواهد شد. این شفافیت می‌تواند با قانون‌گذاری و یا به صورت داوطلبانه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی آعاز شود. داوطلبانه بودن این اقدام کار پسندیده‌ای است که می‌تواند این امر را تسریع و فرهنگ‌سازی کند. در همین راستا آقای پژمانفر، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی اطلاعات تذکرات به مسئولان اجرایی و سوالات خود از وزراء را به عنوان بخشی از عملکرد خود، جهت انتشار در اختیار مجموعه شفافیت برای ایران قرار دادند. جهت تسریع و توسعه هرچه بیشتر شفافیت داوطلبانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شفافیت را از نمایندگان شهر خود مطالبه کنید.

شما می‌توانید این اطلاعات را از طریق لینک‌های زیر دریافت کنید:

 دریافت
حجم: 86 کیلوبایت
توضیحات: تذکرات کتبی آقای پژمانفر

 دریافت
حجم: 45.5 کیلوبایت
توضیحات: سوالات آقای پژمانفر

تذکر

  • شفافیت برای ایران بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف و هیچ‌گونه توضیحی پیرامون فایل‌ها، آن‌ها را منتشر می‌کند. افراد، رسانه‌ها و سایر نهادها با توجه به تخصص و نیاز خود، می‌توانند از این فایل‌ها استفاده و آن‌ها را مورد تحلیل و نقد قرار دهند.
  • از آقای پژمانفر بابت شکستن سد محرمانگی در مجلس و انتشار داوطلبانه اطلاعات سوالات و تذکرات خود تشکر می‌کنیم. شفافیت برای ایران از سایر نماینده‌های مجلس نیز دعوت می‌کند تا با انتشار داوطلبانه اطلاعات عملکرد خود، به این حرکت بپیوندند. شفافیت برای ایران اعلام می‌دارد که ظرفیت برای انتشار اطلاعات عملکرد سایر نمایندگان نیز فراهم بوده و تمامی نمایندگان مجلس می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
  • اگر تعداد نمایندگانی که اطلاعات عملکرد خود را منتشر می‌کنند به حد قابل قبولی برسد، شفافیت برای ایران سامانه‌ای مجزا برای این امر ایجاد کرده و اطلاعات عملکرد نمایندگان مجلس را به صورت سیستمی منتشر خواهد کرد. اما از مجلس شورای اسلامی نیز درخواست می‌کنیم که اطلاعات حضور و غیاب، آراء، میزان مشارکت در رأی‌گیری نمایندگان و سوالات و تذکرات را به صورت رسمی منتشر نماید.

برای بحث و گفتگو پیرامون این مطلب، به انجمن شفافیت برای ایران مراجعه نمایید.