گفتگوی ویژه خبری با موضوع «جایگاه شفافیت در نظام اداری»

  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: حسین وضعی
  • لینک کوتاه:

بند 18 سیاست‌های کلی نظام اداری عبارت است از: «شفاف‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تأکید بر دسترسی آسان و ضابطه‌مند مردم به اطلاعات صحیح». شفاف‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به […]

گفتگوی ویژه خبری با موضوع «جایگاه شفافیت در نظام اداری»

بند 18 سیاست‌های کلی نظام اداری عبارت است از: «شفاف‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تأکید بر دسترسی آسان و ضابطه‌مند مردم به اطلاعات صحیح». شفاف‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف مردم و نظام اداری، موادی است که به عنوان یک مقوله مهم در نظام اداری محسوب می‌شود.

توضیح مختصر

شفافیت می‌تواند فساد را کاهش داده و زمینه‌های شکل‌گیری فساد را محدود کند، کارایی و کارآمدی نظام اداری را فزونی بخشد و در نهایت کارآمدی سیستم حکومتی کشور را ارتقاء دهد. در همین راستا، بند 19 سیاست‌های کلی نظام اداری عبارت است از: «زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در نظام اداری». مشارکت دادن مردم در نظام اداری باعث افزایش سرعت و دقت فرایندهای اداری شده و مشکلات موجود با همکاری مردم بسیار ساده‌تر قابل رفع خواهد بود. اما زمینه‌ساز مشارکت مردم، شفافیت اطلاعات و ارائه اطلاعات می‌باشد. در همین راستا،‌ دو تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،‌ آقای قاضی‌زاده هاشمی و آقای وکیلی‌، در برنامه‌ی گفتگوی ویژه خبری در این باره به بحث و گفت‌وگو نشسته‌اند.

 

 

این ویدئو را می‌توانید از صفحه مربوطه در کانال آپارات ما دریافت نمایید.