پورتال شهری فیلادلفیا

  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • 3
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: نویسنده میهمان
  • لینک کوتاه:

شهر فیلادلفیا در زمینه حاکمیت باز و شفافیت جزو شهرهای پیشتاز و موفق  در جهان می باشد .پورتال این شهر نیز در زمینه حاکمیت باز اطلاعات بسیار گرانبها و ارزشمندی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.  در این […]

پورتال شهری فیلادلفیا

شهر فیلادلفیا در زمینه حاکمیت باز و شفافیت جزو شهرهای پیشتاز و موفق  در جهان می باشد .پورتال این شهر نیز در زمینه حاکمیت باز اطلاعات بسیار گرانبها و ارزشمندی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.  در این پست به برخی از قابلیت های فراوان و برخی ویژگی های خاص ارایه  شده در پورتال رسمی شهری فیلادلفیا می پردازیم.

پورتال شهر فیلادلفیا در سال 2011 رسما فعالیت خود را آغاز کرده است  و امروزه بیش از 300 مجموعه داده را در حوزه های مختلف ارایه می کند. تصویر زیر تقسیم بندی و تعداد هر یک از مجموعه داده ها را در هر طبقه خاص از جمله آموزش، بودجه، مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره مشخص می کند.(برای دسترسی به پورتال شهر فیلادلفیا بر روی این لینک کلیک کنید)

مجموعه داده های پرتال فیلادلفیا

در کنار داده های ارایه شده به صورت استاندارد برای استفاده توسط مهندسین نرم افزار، محققین و سایر شهروندان، برخی تصویر سازی های صورت گرفته بر اساس این داده ها در پورتال فیلادلفیا دید و تصویر بسیار سریع و دقیقی را به بیننده می دهد که برخی از آن ها برای تصمیم گیران و برنامه ریزان می تواند بسیار ارزشمند و گرانبها باشد.

در قسمت زیر  به برخی از این تصویر سازی های صورت گرفته به صورت مختصر  اشاره می کنیم:

تصویر کلی از بودجه مدارس

در این وبسایت که تصویر آن را در زیر مشاهده می نمایید بودجه مدارس شهر فیلادفیا را بر اساس بودجه سال های گذشته، بودجه محقق شده و واقعی، بودجه به تفکیک مقطع و بسیاری از جزییات دیگر را  می توان مشاهده نمود.

بودجه مدارس فیلادلفیا

این پایگاه یک پایگاه تعاملی یا اینتراکیتو بوده که در هر بخش جزییات زیادی قابل مشاهده است.برای دسترسی به این سایت بر روی این لینک کلیک نمایید.

پایگاه وقوع جرم در فیلادلفیا

در این پایگاه اطلاعات مربوط به جرم های واقع شده در شهر به صورت مفصل و به تفکیک هر منطقه و نوع جرم مشخص شده است.سایر اطلاعات از جمله اطلاعات زمانی و تاریخی و انواع نمودارهای مختلف از حوزه جرم در شهر فیلادلفیا در این سایت قابل دسترسی است.

جرم های رخ داده در هر منطقه پلیس در شهر فیلادلفیا

تصویر بالا میزان وقوع جرم را در هر منطقه پلیس نشان می دهد که هرچه رنگ منطقه پررنگ تر باشد حاکی از جرم خیز تر بودن آن منطقه است.در مورد تفکیک انواع جرم ها و اطلاعات تاریخی جرم های واقع شده در شهر فیلادلفیا به این سایت در این لینک مراجعه نمایید.

پایگاه بودجه باز فیلادلفیا

در این پایگاه اطلاعات جزیی از بخش ها و اجزای مختلف بودجه، انواع محل های درآمدی، تفکیک سازمان ها و بسیاری دیگر از اطلاعات درآمدها و هزینه های شهری را در چند لایه مختلف می توان مشاهد کرد.

بودجه به تفکیک بخش ها

معضل پارکینگ

در یک پایگاه دیگر از مجموعه پایگاه های شهری فیلادلفیا، پایگاهی وجود دارد که با تصویرسازی داده های موجود، بر روی نقشه نقاطی که دارای معضل پارکینگ هستند را در ساعات مختلف روز نشان می دهد. این تصویرسازی که یک نگاه سریع و کلان را به هر بیننده ای منتقل می کند می تواند برای بسیاری از شهروندان و حتی بسیاری از فعالین تجاری در حوزه ساخت و ساز پارکینگ، قابل استفاده باشد.

معضل پارکینگ در ساعات مختلف در شهر فیلادلفیا

تصویر بالا نشان دهنده معضل ترافیک در سه ساعت مختلف از یک شبانه روز را نشان می دهد که هر منطقه ای که پررنگ تر باشد حاکی از شدت معضل پارکینگ می باشد.برای دسترسی به این سایت بر روی این لینک کلیک نمایید.

در پایگاه های معرفی شده از پورتال شهری فیلادلفیا فعلا به چهار پایگاه اکتفا می کنیم. البته هر یک از این پایگاه های چهار گانه معرفی شده نیز دارای ویژگی های بسیار جالب و کاربردی می باشد که از طریق لینک های ارایه شده می توان به آنها دست یافت.