ابرداده ‌ها ثابت می‌کنند سیاست‌های آمریکا در طول تاریخ تغییر چندانی نکرده است

  • ۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: محمدحسین خانی
  • لینک کوتاه:

زمانا به نقل از MotherBoard چنین می‌نویسد:  SOTU یا State of the Union  گزارشی از مردم و کشور آمریکاست که چشم‌انداز سیاسی این کشور و برنامه‌ی آینده‌ی رییس‌جمهوری را نشان می‌دهد. هفته‌ی گذشته مقاله‌ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد که قصد […]

ابرداده ‌ها ثابت می‌کنند سیاست‌های آمریکا در طول تاریخ تغییر چندانی نکرده است

زمانا به نقل از MotherBoard چنین می‌نویسد:

 SOTU یا State of the Union  گزارشی از مردم و کشور آمریکاست که چشم‌انداز سیاسی این کشور و برنامه‌ی آینده‌ی رییس‌جمهوری را نشان می‌دهد.

هفته‌ی گذشته مقاله‌ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد که قصد داشت با تجزیه‌وتحلیل دقیق متن هر SOTU زمانی را که آمریکا وارد دنیای مدرن شده است، تعیین کند. با توجه به نتایج این مطالعه، آمریکا در سال ۱۹۱۷ و با درگیر شدن در جنگ جهانی اول، دچار تجدد شده است.

محققان دانشگاه کلمبیا و پاریس، الگوریتم‌هایی را توسعه داده‌اند تا حدود ۱.۸ میلیون کلمه‌ی موجود در ۲۲۷ گزارشی را که از سال ۱۷۹۰ تاکنون  وجود داشته بررسی کنند. در این مطالعه تیم محقق تنها به دنبال کلمات کلیدی خاص نبوده‌اند بلکه بیشتر به دنبال این مفهوم بوده‌اند که این کلمات چگونه در طول تاریخ و بر اساس عواملی مانند تغییر زبان، بیان شدن مفاهیم جدید و به میان آمدن تکنولوژی‌های جدیدتر تغییر یافته است.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از صندوق بیان بارگیری نمایید:

دریافت
عنوان: گزارش آکادمی علوم پیرامون سیاست‌های آمریکا
حجم: 2.69 مگابایت

برای دریافت اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را ببینید.

این مطلب پیش از این در زمانا منتشر شده است. اصل مطلب در سایت آکادمی علوم در دسترس است.