بررسی معاهدات تبادل داده

  • ۲۷ تیر ۱۳۹۴
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: محمدحسین خانی
  • لینک کوتاه:

تبادل داده‌های دیجیتالی بخش مهمی از فعالیت‌ کشورهای مختلف و امور بین‌المللی را تشکیل می‌دهند. انجام تبادلات داده‌ نیازمند استانداردهایی است که در قالب سطوح و زبان‌های تبادل داده مطرح می‌شوند. بعد از تعریف استانداردهای شکلی و زبانی، لازم است […]

بررسی معاهدات تبادل داده

تبادل داده‌های دیجیتالی بخش مهمی از فعالیت‌ کشورهای مختلف و امور بین‌المللی را تشکیل می‌دهند. انجام تبادلات داده‌ نیازمند استانداردهایی است که در قالب سطوح و زبان‌های تبادل داده مطرح می‌شوند. بعد از تعریف استانداردهای شکلی و زبانی، لازم است چارجوبی حقوقی و قانونی برای تبادلات داده تعریف شود تا طی یک تبادل، اهداف طرفین مدنظر قرارگیرد. بدین منظور، معاهدات تبادل داده بین‌ نهادها و سازمان‌های مختلف در سطوح متفاوت منعقد می‌گردد تا ضمن رعایت مسائل قانونی هر کشور، طی زمان مشخص و با هزینه‌ای معقول، نیازهای طرفین برآورده گردد.

در گزارشی که در ادامه مطلب حضور شما تقدیم می‌شود، معنی و مفهوم معاهدات تبادل داده را شرح داده‌ایم. همچنین دو مثال قابل توجه از کاربرد این معاهدات ذکر شده است.

بی‌شک مطالعه و بیان پیشنهادات و سوالات شما برای اصلاح و تکمیل این گزارش، به دقت علمی گزارش و رشد فعالیت‌های «داده باز برای ایران» کمک شایانی خواهد کرد.

برای بارگیری گزارش از پیوند زیر استفاده کنید:

دریافت
عنوان: معاهدات تبادل داده
حجم: 1.06 مگابایت