وبسایت رسمی انتشار اطلاعات نظام سلامت آمریکا

  • ۱۴ دی ۱۳۹۴
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: نویسنده میهمان
  • لینک کوتاه:

وبسایت healthdata.gov یکی از تارنماهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متّحده امریکاست (HHS.gov) که اطلاعات مختلف این ارائه‌دهندگان نظام سلامت امریکا را مانند کیفیت خدمات آنها و هزینه‌ی خدمات عمومی، بصورت داده‌باز در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. این اطلاعات […]

وبسایت رسمی انتشار اطلاعات نظام سلامت آمریکا

وبسایت healthdata.gov یکی از تارنماهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متّحده امریکاست (HHS.gov) که اطلاعات مختلف این ارائه‌دهندگان نظام سلامت امریکا را مانند کیفیت خدمات آنها و هزینه‌ی خدمات عمومی، بصورت داده‌باز در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. این اطلاعات توسط کامپیوتر قابل شناسایی و خواندن هستند و می‌توان از آنها برای انجام تحلیل‌های ثانویه استفاده نمود.

این وبسایت در قسمت «درباره» خود را اینطور معرفی می‌کند:

سه دهه پیش، اداره ملّی اقیانوسی و جوّی امریکار انتشار اطلاعات آب و هوا را بصورت رایگان و الکترونیک آغاز کرد. امروزه کارآفرینان و نوآوران در سراسر کشور از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا گستره عظیمی از نرم‌افزارها و سامانه‌های ارزش افزوده که به مردم امریکا سود می‌رسانند ایجاد کنند که شامل اخبار هواشناسی، وبسایت‌ها، نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه، بیمه‌ها، تحقیقات و بسیاری دیگر از تولیدات می‌شوند. به همین منوال وزارت بهداشت نیز شروع به «آزادسازی» (Liberating) اطلاعات کرد تا داد‌ه‌ها به راحتی موجود و در دسترس مردم و نوآوران در سراسر کشور قرار گیرد. این اطلاعات شامل کیفیت خدمات ارائه‌دهندگان، فهرست تمامی ارائه‌دهندگان در کشور، پایگاه داده‌ی آخرین دانش علمی و پزشکی، اطلاعات محصولات و خدمات مصرفی، اطلاعات عملکرد انجمن‌های سلامتی، اطلاعات مخارج دولتی و بسیاری اطلاعات دیگر می‌باشد.